Subcribe Now!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Wednesday, August 26, 2009

Petua untuk anda


Makne tersembunyi di sibalik kate2 pmpuan..

1.Kalau perempuan tanya:
Lawa ke budak pompuan tu?

Makna tersembunyi:
Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

2.Kalau perempuan tanya:
You dah makan ke belum?

Makna tersembunyi:
Jom pi makan. Lapar ni!

3.Kalau perempuan kata:
Lawa-lawa la baju kat sini, yek.

Makna tersembunyi:
Belikanlah untuk I.

4.Kalau perempuan kata:
Rasa macam nak pening la.

Makna tersembunyi:
Tolong picit kepala.

5.Kalau perempuan kata:
Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi…

Makna tersembunyi:
Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

6.Kalau perempuan kata:
Kita lebih sesuai berkawan saja.

Makna tersembunyi:
I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

7.Kalau perempuan kata:
I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla…

Makna tersembunyi:
Hish… I rasa macam minat sesangat kat you. Rasa macam nak jadi awek you je.

8.Kalau perempuan tanya:
You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?

Makna tersembunyi:
Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

9.Kalau perempuan kata:
I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.

Makna tersembunyi:
Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

10.Kalau perempuan kata:
I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil. Ape yg ‘dia’ dapat i pun dapat..

Makna tersembunyi:
Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

11.Kalau perempuan kata
:
U terlalu baik utk i,i rase xlayak nk bersama ngn u,jika dibandingkan ngn perempuan lain..

Makna tersembunyi:
Nk mntak ptos,care ney pling elok..baik utk laki atau pmpuan..sekurang2nye,xader la si mangsa terase hati sngt..ag2,kalu dier 2 xreti nk tafsir mksod pmpuan..kalu perempuan,atau lelaki ckap mcm ney,angkat kaki cari yg lain jelah..pakse2 pon xader gune gak..nk wat mcm mane,org dh xnak..

View blog reactions

4 comments:

Fifie Ierina on September 3, 2009 at 9:22 PM said...

salam...

entry nie sgt best.. byk mnda sy ley cakap balik kt cni, sbg seorang pmpn..

1) klu pmpn tye soalan tuh, mknenye die nk bg amaran pd pkwe die supaya jgn ske pandang gurl len wpn diorang lg cantik (jeles beb!)

2) pd sy, die tye soalan 2 cz die sayang dan die peduli pd pkwe die..

3) pd sy, x semestinye pmpn 2 nk suh belikan.. tp mgkn die nk laki 2 tau taste baju cmne yg pmpn 2 ske.. so next time klu bsdy ke hape, ley la belikan baju cm design yg serupa pmpn 2 pnh tunjuk

4) die nk bermanja...

5) setuju dgn jawapan + die nk bermanja lg

6) setuju dgn jawapan

7) sgt3 setuju dgn jawapan (pmpn xkn cakap direct die minat seseorang lelaki)

8) TERLALU SETUJU, x dapat nk dsangkal2 lagi.. huhu~

9) pmpn yg merungut atas pengorbanan die sbnya x menyintai lelaki tu setulus hati..

10) setuju sesangat!!

11) setuju utk kali yg terakhir :P

Budak Malu818 on September 5, 2009 at 5:33 AM said...

wah...jadi mmg btol,la aper yg sy pkirkan slame ttg kiasan seorang pmpuan..hehehehe...so,rasenyer kalu dh tau sme 2,bleh la pham isi hati wanita yg complex ngalah shopping complex! setelus jiwa/hati wanita mesti dpat diselami dgn sbar kan?

Fifie Ierina on September 5, 2009 at 10:11 PM said...

sejujurnye, hanya lelaki yg benar2 sabar akan dapat memiliki hati seorang gadis yg baik dan setia..

krn apabila gadis itu terlalu setia, mencuba utk membuka hatinye pada cinta adalah terlalu payah.. sekali die terluka, x mgkn mudah utk hatinye sembuh dgn pantas.. krn apabila hatinye telah dmiliki, die terlalu setia dan tidak mgkn akan memandang lelaki len lg..

pengalaman ikhlas seorang pmpn.. :)

Budak Malu818 on November 22, 2009 at 1:02 AM said...

kadang2,ada btol jugak kata2 anda ney fifie..
tapi,kena yang tak setia memang parah..
kena yang setia,tiap2 mase asyik nak berkepit ajer..
hahah..
tp,bila disayangi kite akan dijaga oleh orang kite sayang..
best2..
huk2..

Post a Comment

Xkan tngk ajer kOT? commnt la sket...

Followers

peeping!

Related Posts with Thumbnails

Suaratistica

 

Suara. Copyright 2012 All Rights Reserved suara by kambing silver Ditukarkan Menjadi Blogger template suara.via.my edit by CikManis818