Subcribe Now!

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Tuesday, December 15, 2009

Cinta Menipu kita,or Kita Tipu Cinta?


Salam..Bismillahhirahmanirahhim..tak puas hati,sesetengah orang yang sering kata cinta itu satu penipuan..cinta itu,putar belit..cinta itu,menyakitkan..cinta itu,whatever? Biar betul? cinta ke,kite yang tipu cinta? or,lebih tepat lagi ktie yang dok putaq beliaq cinta? rasenyer,waras lagi otak kite ney untuk pikir realitinyer..cinta itu,orang ker? cinta itu,binatang ker? cinta itu,alat permainan ker? huk2..pikir la sendiri..apa itu cinta??
 
   Banyak kali,kite dengar orang putus cinta sampai nak bunuh diri kan? bodoh tak? sengal tak? erm..kenapa,kite menyalahkan cinta kerana dikecawakan? apa salah cinta? dan,yang paling penting sekali,kenapa perbodohkan diri kerana seekor makhluk yang menyalahgunakan cinta kamu? Cinta..sungguh hebat,dan sungguh dasyat penangannyer..habes,semua benda jadik indah bila dilanda cinta..tak kirelah,dari segi kentut jadik wangi,mandi jadik terus basah,or even tengah dok wat apa2 saja,kita terpikirkan cinta..hebat bukan? So,ertinye disini kenapa kite menyalahkan cinta untuk kekecewaan yang melanda kite? bukankah,kite sepatotnyer menyalahkan insan yang mengecewakan kite? Masing2,sudah besar bukan? tahu pikir sendiri kan? tahu,mana baik buruk kan? sebenarnyer,kita kena tanya diri sendiri..apa,salah kita sampai kita dikecewakan..bukan kite,nak cakap orang yang mengecewakan kite tuh baik dan tindakan dier baik..tanye diri,sendiri kenapa kite dikecewakan..kerana,kite ney membiarkan diri kite ney ditipu sebenarnyer..
 
   Kite,biarkan diri kite ney ditipu hidop2..biar mata kite,buta dengan ayat2 manis seorang insan yang mengecewakan kite..right? Kite tak dapat pikir lojik,kesalahan yang dia buat..kita,rela menanggung sakit demi orang kite sayang..tapi dia?? dia,seronok tanpa memikirkan apa kite rasa dan tanggung..dia biarkan kita,macam zombie..hidop,tanpa perasaan..cuba,anda pikirkan..kenapa,kite biarkan diri kite jadik macam tuh dek kerana mulut,perbuatan dan sayang anda kepada insan tak bermayid itu..kita,jatoh..down..sakit,menitik air mata kesakitan..sakit badan tak ape lagi,jangan sakit hati..semua penyakit,akan singgah bila sakit hati..kenapa? kenapa? kenapa,kite biarkan diri kita jadik hamba kepada setan tak bermaruah? huk2..sakit tau..kite,sendiri pernah terkena..kite tau,sakit jatoh bangun bila dikecewakan..mengapa? kenapa? sebab,kite BODOH..Bodoh,kerana dibiarkan diri ditipu hidup2..huhhhhhh!

   Orang2 cerdik akal,sekalian..jika anda,perempuan jual saham anda semahal mungkin..kerana,makin mahal anda jual saham..semakin,orang laki susah nak rapat dengan anda..sebab,hanya orang yang betol2 nak kat awak aja akan tahan,segala dugaan untuk dapatkan anda..semakin susah,untuk dapatkan anda semakin dia akan menghargai anda..carilah,orang yang sayang anda kerana dia akan menghargai,sayang,jaga anda dari hujung rambut sampai hujung kaki..tanpa hiraukan diri,sendiri..perasaan sendiri..mereka,akan pastikan anda bahagia disamping merkea..jangan ikot,perasaan anda yang sukar hendak sayangkan orang itu..kerana,anda menidakkan kemampuan orang yang sayang anda untuk sayang anda..janganlah,terlampau pikirkan orang LAMA Sehingga,orang yang sayang anda diketepikan..sudah la,penat anda sayang orang yang tak sayang anda,anda pula masih lagi ingin memikirkan pasal dia? What's wrong,with u? kenapa,biar orang wat jahat kat anda? kenapa,dah jadik begitu anda still lagi anggap mereka penyelamat anda?

   Jika,anda lelaki..jangan terlampau,taruh perasaan terhadap orang yang tidak memandang anda..carilah,orang yang baik hati dari segi perbuatan..jangan asyik,memandang insan lawa sehingga yang kurang lawa diketepikan..jangan tinggalkan orang yang anda sayang,semata2 untuk orang yang anda suka..tak lamalah,anda akan ditinggalkan disaat anda tengah hot,sayang sidia..jangan jadi,bodoh..terlampau,pandang fizikal akan memusnahkan kite..kerana,pandangan adalah nista..semua itu,tidak kekal..huk2..percayalah..semua itu,mainan dunia untuk anda..jika ada,orang menyayangi anda,maka jangan hesitate untuk jaga sidia..jaga perasaan dia..sebagai,balasan dia akan balas dengan kasih sayang tak terhingga untuk anda..

View blog reactions

13 comments:

HonEyBuNNy on December 16, 2009 at 12:04 AM said...

waaa...besh entry neh..ila pn baru ja post entry kena tipu2 neh dlm hubungan....

♥akukahmilikmu®♥ on December 16, 2009 at 1:42 AM said...

boleh tk besarkan font dia..tk nampak text dia..kecik sgt..kdg2 terjadi jugak kita menipu cinta..adakala cinta tk sengaja nk menipu kita..

p/s:comment me back

Budak Malu818 on December 16, 2009 at 2:21 AM said...

akukahmilkmu,
alahai,dah besarkan font jadik 14 dah...kecik lagi ker?
rasenyer,kt browser anda jerk yang jadik macam tuh..

Farhana on December 16, 2009 at 2:21 AM said...

Cinta tak salah kot.. Manusia yg kdang2 salah bila tiba soal cinta ni.. Huhu.. Ouh cinta.. Ouh manusia.. ;)

Liyana on December 16, 2009 at 9:46 AM said...

wah, best lah n3 nie...awak bercinta x? hehe..
saya sdh lmbli blogging

rAhaYu_MAzlaN on December 16, 2009 at 10:39 AM said...

cinta......busan tul cakap pasal cinta..opss cam bru pas frust jer..hehehe

Zura on December 16, 2009 at 11:09 AM said...

tulisan kecik...payah sikit nk bace...

cinta tue xsalah...sbb cinta satu perasaan...yg salah org yg xth hargai perasaan tue...

betul tue jgnlah terlalu mengharap org yg dh xsygkan kite lg... :)

Aidi-Safuan on December 16, 2009 at 2:34 PM said...

salah cinta!
huhu...

dancing queen♥ on December 16, 2009 at 9:50 PM said...

salah cinta dan kita

sI tEDI on December 16, 2009 at 9:55 PM said...

apalah makna percintaan jika ada penipuan...

ieQa sWetLuv on December 17, 2009 at 5:40 PM said...

semua ni naseb.. ade yang dapat pasangan yang baik bagusla.. tp pokok pangkal pd dri sndri.. susah nak percaya kan org now ni huhu =)

ery sweetie on December 17, 2009 at 6:40 PM said...

cinta?hehehe..lame2 bosan gak bercinte..errr =p

Decorater [MisS N] on December 19, 2009 at 12:11 AM said...

cinta itu poyo

Post a Comment

Xkan tngk ajer kOT? commnt la sket...

Followers

peeping!

Related Posts with Thumbnails

Suaratistica

 

Suara. Copyright 2012 All Rights Reserved suara by kambing silver Ditukarkan Menjadi Blogger template suara.via.my edit by CikManis818